Het grootste verschil tussen de STOTT Pilates Methode en Joseph Pilates – Klassieke Methode, is de benadering van het postuur/houding. Terwijl de klassieke methode een “platte rug” gebruikt tijdens het bewegen, concentreert de STOTT Pilates Methode zich op het bewegen vanuit een neutrale rug of natuurlijke kromming van de rug. Daarnaast werken wij in de STOTT Pilates Methode met de volgende 5 basis principes:

1. Ademen: Juiste ademhaling zorgt voor circulatie, voorkomt spanning en verbetert de focus.

2. Plaatsing van het bekken: Neutrale en ingedrukte (imprint) posities, stabiliseren het bekken en de lumbale

3. Ribbenkast plaatsing: Ribbenkast positie beïnvloedt de uitlijning van de thoracale wervelkolom.

4. Schouder stabiliteit: het stabiliseren van de schouderbladen helpt om spanning in de nek en boven schouders te

5. Hoofd- en nek plaatsing: juiste plaatsing van de cervicale wervelkolom zorgt voor zijn natuurlijke

Wil jij kennis maken met de STOTT Pilates Methode? Volg dan vanaf vrijdag 20 september bij ons in de studio, de 5 Slow Down Workshops. Per workshop, staat er 1 basisprincipe centraal. En leer je op een rustige/fijne manier, met wat mindfulness invloeden, STOTT Pilates beterkennen!